فیلم آواتار: راه آب

فیلم آواتار: راه آب

Avatar: The Way of Water
امتیاز تلموند امتیاز داده نشده
: 7.8
محدوده سنی +13
نشان کردن
1 ستاره2 ستاره
Loading...

درباره فیلم آواتار: راه آب

فیلم آواتار: راه آب Avatar: The Way of Water فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی به کارگردانی جیمز کامرون است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد.

این فیلم دنبالهٔ آواتار (۲۰۰۹) است و دومین قسمت از مجموعهٔ فیلم‌های آواتار محسوب می‌شود.

کامرون و جان لاندو تهیه‌کنندگان فیلم هستند و فیلم‌نامهٔ آن به دست کامرون، ریک یافا و آماندا سیلور بر اساس داستانی به نگارش درآمده است.

گروه بازیگران متشکل از سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، ژول دیوید مور، سی.سی.اچ. پاوندر، جووانی ریبیسی، دیلیپ رائو و مت جرالد نقش‌هایشان در فیلم نخست را دوباره ایفا می‌کنند و سیگورنی ویور با نقشی متفاوت بازمی‌گردد.

کیت وینسلت، کلیف کرتیس، ادی فالکو و جامین کلمنت از اعضای جدید گروه بازیگران هستند.

در فیلم آواتار: راه آب، ناوی جیک سالی (ورثینگتون) و خانواده‌اش، تحت تهدید انسانی مجدد، به قبیله‌ای در پاندورا پناه می‌برند.

کامرون در سال ۲۰۰۶ اعلام کرده بود که علاقه دارد در صورت موفقیت فیلم آواتار، دنباله‌های آن را نیز بسازد. به‌دنبال موفقیت گسترده فیلم نخست، او ساخت دو دنباله را در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد و قصد داشت که راه آب را در سال ۲۰۱۴ منتشر کند.

اما اعلام ساخت سه دنباله دیگر و لزوم توسعهٔ فناوری جدید به‌منظور ضبط صحنه‌های زیر آب که قبلاً انجام نشده بود، منجر به تاخیرهای زیادی در روند توسعهٔ فیلم شد تا به کارکنان زمان بیشتری برای کار بر روی نوشتن فیلم‌نامه، مراحل پیش‌تولید و جلوه‌های بصری داده شود.

روند فیلم‌برداری که به‌طور هم‌زمان با سومین فیلم مجموعه صورت گرفت، در ۱۵ اوت ۲۰۱۷ در منهتن بیچ، کالیفرنیا آغاز شد.

محل فیلم‌برداری در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ به ولینگتون، نیوزیلند منتقل شد و در اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ پس از سه سال فیلم‌برداری به پایان رسید.

فیلم آواتار: راه آب با بودجه‌ای ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ است.

داستان:

در فیلم آواتار: راه آب Avatar: The Way of Water 2022 جیک و نیتری یک خانواده جدید تشکیل داده‌اند و در سیاره پاندورا زندگی می‌کنند.

اما زمانی که تهدیدی قدیمی دوباره بر علیه پاندورا بازمی‎گردد تا کار آغاز شده را به پایان برساند، جیک و نیتری مجبور به ترک خانه شده تا برای محافظت از سیاره خود با ارتش ناوی همکاری کنند و…

فیلم‌های پیشنهادی

بازیگران فیلم آواتار: راه آب

دست اندرکاران فیلم آواتار: راه آب

دیدگاه‌های فیلم آواتار: راه آب