فیلم تلماسه: قسمت دوم

فیلم تلماسه: قسمت دوم

Dune: Part Two
امتیاز تلموند امتیاز داده نشده
: 8.7
محدوده سنی +13
نشان کردن
1 ستاره2 ستاره
Loading...

درباره فیلم تلماسه: قسمت دوم

فیلم تلماسه: قسمت دوم  Dune: Part Two یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی محصول ۲۰۲۴ به کارگردانی دنی ویلنوو است که فیلم‌نامه را مشترکاً با جان اسپیتز نوشت.

فیلم تلماسه: قسمت دوم دنبالهٔ تلماسه (۲۰۲۱) و دومین فیلم از اقتباس دو بخشی از رمانی به همین نام چاپ سال ۱۹۶۵ اثر فرانک هربرت به‌شمار می‌رود.

در این قسمت پل اتریدیز با مردم فرمنِ سیارهٔ بیابانی آراکیس متحد می‌شود تا علیه خاندان هارکونن به جنگ برود.

بازیگران بازگشته از فیلم یکم عبارتند از تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، استیون مک‌کینلی هندرسون، زندایا، شارلوت رمپلینگ و خاویر باردم؛ از بازیگران جدید می‌توان به آستین باتلر، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو و آنیا تیلور-جوی اشاره کرد.

خلاصه داستان:

پس از تخریب خاندان آتریدس توسط هارکونن، پرنسس ایرولان، دختر امپراتور صدام چهارم، به‌طور مخفیانه گزارش می‌دهد که ممکن است پل اتریدیز هنوز زنده باشد.

در آراکیس، سربازان فرمن استیلگار، از جمله پل و مادر باردارش، لیدی جسیکا، بر یک گشت‌زنی هارکونن غلبه می‌کنند.

هنگامی که جسیکا و پل به جایگاه فرمن یعنی سیچ تبر می‌رسند، برخی از فرمن‌ها گمان می‌کنند که آنها جاسوس باشند، در حالی که استیلگار و دیگران نشانه‌هایی از پیش‌گویی باستانی را می‌بینند که مادر و پسری از «دنیای بیرونی» برای آراکیس رفاه به ارمغان خواهند آورد.

استیلگار به جسیکا می‌گوید که مادر بزرگوار سیچ تبر در حال مرگ است و جسیکا باید با نوشیدن آب زندگی جایگزین وی شود: سمی کشنده برای مردان و افراد آموزش ندیده.

جسیکا زهر را تغییر می‌دهد، زنده مانده و در این فرایند خاطرات تمام نیاکان زن در اصل و نسب خود را به ارث می‌برد.

این مایع پیش از موعد ذهن دختر متولد نشده‌اش، یعنی آلیا را بیدار می‌کند و به جسیکا اجازه می‌دهد با او ارتباط برقرار کند.

آنها موافقت می‌کنند که بر متقاعد کردن فرمن‌های شمالی شکاک‌تر به پیشگویی نبوت تمرکز کنند. چانی و دوستش شیشکلی معتقدند که این پیشگویی برای دستکاری فرمن‌ها ابداع شده است.

با این حال، پس از اینکه پل اعلام می‌کند که قصد دارد در کنار فرمن‌ها بجنگد نه اینکه بر آنها حکومت کند، او شروع به احترام‌گذاشتن به وی می‌کند.

 

فیلم‌های پیشنهادی

بازیگران فیلم تلماسه: قسمت دوم

دست اندرکاران فیلم تلماسه: قسمت دوم

دیدگاه‌های فیلم تلماسه: قسمت دوم