فیلم جیغ 2022

فیلم جیغ 2022

Scream
امتیاز تلموند امتیاز داده نشده
: 6.5
محدوده سنی +17
نشان کردن
1 ستاره2 ستاره
Loading...

درباره فیلم جیغ 2022

فیلم جیغ 2022 Scream (همچنین به عنوان جیغ ۵ نیز شناخته می‌شود) یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر اسلشر به کارگردانی مت بتینلی-اولپین و تایلر جیلت است. همچنین کوین ویلیامسون نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این قسمت فعالیت می‌کند.

فیلم جیغ 2022 به عنوان پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های جیغ، که دنباله‌ای مستقیم از فیلم جیغ ۴ سال ۲۰۱۱ است و اولین سری است که به کارگردانی وس کریون که در سال ۲۰۱۵ درگذشت، کارگردانی نمی‌شود.

جیغ در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ توسط پارامونت پیکچرز در طول همه‌گیری کووید-۱۹ در ایالات متحده اکران شد.

تاکنون ۱۳۸ میلیون دلار فروخته‌است و هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ است.

منتقدان فیلم را به دلیل ارج نهادن به میراث کریون و ارائه توضیحات متا فکری دربارهٔ فیلم‌های ترسناک مورد تحسین قرار دادند و برخی آن را بهترین دنباله‌های جیغ می‌دانند.

ساخت یک دنباله در فوریه ۲۰۲۲ اعلام شد.

داستان:

فیلم جیغ 2022 داستان زن جوانی را دنبال می‌کند که به زادگاه قدیمی خود بازمی‌گردد، تا فقط با قتل‌های وحشتناک مرتبط با یک قاتل سریالی مخفی معروف روبرو شود.

در ادامه…

در ابتدا قرار بود فیلم‌برداری اصلی در ویلمینگتن، کارولینای شمالی در ماه مه سال ۲۰۲۰ آغاز شود، اما به دلیل دنیاگیری کووید-۱۹ به تأخیر افتاد.

در عوض فیلمبرداری در ۲۲ سپتامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

فیلمبرداری در چندین خیابان ویلمینگتون انجام شد، از جمله مدرسه راهنمایی ویلیستون و کاردینال لاین کشتی سازی و خیابان ۱۰ (بین خیابانهای آن و قلعه).

فیلمبرداری در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ به پایان رسید.

در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ توسط کمپانی پارامونت پیکچرز اکران شد.

فیلم‌های پیشنهادی

بازیگران فیلم جیغ 2022

دست اندرکاران فیلم جیغ 2022

دیدگاه‌های فیلم جیغ 2022