فیلم چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی

فیلم چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی

Charlie and the Chocolate Factory
امتیاز تلموند امتیاز داده نشده
: 6.6
محدوده سنی +3
نشان کردن
1 ستاره2 ستاره
Loading...

درباره فیلم چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی

فیلم چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی  Charlie and the Chocolate Factory نام فیلمی به کارگردانی تیم برتون است. این فیلم، بر پایهٔ کتابی با همین نام نوشتهٔ رولد دال و با بازی جانی دپ ساخته شده‌است. این فیلم، محصول سال ۲۰۰۵ است.

داستان:

چارلی، پسری کوچک و فقیر، در لندن، با پدر و مادر و همچنین‌دو پدربزرگ و مادربزرگ پیر خود زندگی می کند. خانواده‌ی او، کانون گرمی دارند و درنتیجه چارلی، فقر را احساس نمی‌کند.

چارلی علاقهٔ زیادی به شکلات دارد، ولی به حدی فقیر است که هر سال فقط یک شکلات می‌خورَد. در نزدیکی خانهٔ او، کارخانهٔ بزرگ شکلات‌سازی قرار دارد که قبلاً به دست فردی عجیب به نام دکتر ویلی وانکا اداره می‌شده‌است.

او بهترین شکلات دنیا را می‌ساخت و آن را به تمام دنیا صادر می‌کرد، اما یک روز که ویلی در حال کوتاه کردن موهای خود است متوجه یک موی سفید می‌شود و تصمیم می‌گیرد وارثی برای خود انتخاب کند تا بعد از نبود او فردی دانا بتواند کارخانه را درست اداره کند.

ویلی وانکا پنج بلیط طلایی داخل پنج شکلات وانکا پنهان کرده‌است و می‌گوید که پنج کودک خوش‌شانس از هر جایی در جهان می‌توانند از کارخانهٔ او بازدید کنند.

جهان به‌دنبال این پنج بلیط زیرورو می‌شود و در آخر پنج کودک مشخص می‌شوند: «آگستوس گروپ»، یک پسر چاق و شکموی حریص؛ «وروکا سالت»، دختری که والدین پولدارش او را لوس کرده‌اند؛ «وایولت بورگارد»، دختری که آدامس می‌جود؛ «مایک تی‌وی»، پسری دیوانهٔ تلویزیون؛ و در نهایت «چارلیِ» فقیر و خوشبخت.

هر کدام از آن‌ها با یکی از بستگانشان به کارخانه می‌آیند. این بازدید یک برندهٔ خوش‌شانس دارد که جایزهٔ ویژه‌ای می‌بَرد.

ویلی وانکا آدم به‌شدت عجیبی است که بعد از گذشت سال‌ها تنها زندگی کرده‌است.(فیلم چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی)

پدر دندانپزشک او شکلات را برای او ممنوع کرده بوده و در او عقده ایجاد کرده بود.

ویلی از خانه فرار می‌کند و تمام عمرش به همان صورت بچگی زندگی

می‌کند.

فیلم‌های پیشنهادی

بازیگران فیلم چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی

دیدگاه‌های فیلم چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی