فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده

فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده

Aquaman and the Lost Kingdom
امتیاز تلموند امتیاز داده نشده
: 6.0
محدوده سنی +13
نشان کردن
1 ستاره2 ستاره
Loading...

درباره فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده

فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده Aquaman and the Lost Kingdom یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول ۲۰۲۳ بر پایهٔ شخصیت آکوامن از دی‌سی کامیکس است.

این فیلم به‌وسیلهٔ دی‌سی استودیوز، اتومیک مانستر و د سفرن کمپانی تولید و به‌وسیلهٔ برادران وارنر پیکچرز توزیع شد.

این فیلم دنبالهٔ آکوامن (۲۰۱۸) و پانزدهمین فیلم و آخرین قسمت در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به‌شمار می‌رود.

فیلم‌نامه را دیوید لسلی جانسون-مک‌گلدریک نوشت و جیمز وان آن را کارگردانی کرد.

جیسون موموآ نقش اصلی آرتور کِری / آکوامن را بازی می‌کند و در کنارش پاتریک ویلسون، امبر هرد، یحیی عبدالمتین دوم، رندل پارک، دولف لاندگرن، تمورا موریسون، مارتین شورت و نیکول کیدمن حضور دارند.

موموآ داستان دنبالهٔ آکوامن را هنگام ساخت فیلم نخست مطرح کرد. وان برای ساخت دنباله عجله‌ای نداشت اما در ژانویهٔ ۲۰۱۹ نظارت بر دنباله را پذیرفت.

یک ماه پس از آن جانسون-مک‌گلدریک برای نوشتن فیلم‌نامه قرارداد بست و وان در اوت ۲۰۲۰ تأیید کرد که کارگردانی این فیلم را بر عهده می‌گیرد.

به گفتهٔ وان، این فیلم در فضاسازی داستانی آکوامن گسترش داده می‌شود و عنوان آن را در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد.

فیلم‌برداری در پایان همان ماه آغاز شد و در ژانویهٔ ۲۰۲۲ به پایان رسید. بریتانیا، هاوایی، لس آنجلس و نیوجرسی و همچنین نیوزیلند از مکان‌های فیلم‌برداری بودند.

آکوامن و پادشاهی گم‌شده در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ در لس آنجلس به نمایش درآمد و در ۲۲ دسامبر از طریق برادران وارنر پیکچرز منتشر شد.

فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده با نقدهای منفی از سوی منتقدان روبه‌رو شد و بیش از ۲۵۸ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته‌است.

در ادامه…

در طول تولید آکوامن (۲۰۱۸)، ستاره جیسون موموآ یک طرح داستانی برای دنباله‌ای ساخت که به توبی امریش رئیس برادران وارنر پیکچرز و پیتر سافران تهیه‌کننده داد.

در اکتبر ۲۰۱۸، قبل از اکران فیلم، موموآ گفت که بیشتر درگیر ساخت یک دنبالهٔ بالقوه خواهد بود و انتظار داشت فیلمبرداری آن در سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

کارگردان جیمز وان گفت که چندین خط داستانی وجود دارد که می‌تواند از آکوامن بیرون بیاید، با این فیلم که هفت پادشاهی زیر آب را معرفی می‌کند که هنوز به‌طور کامل کاوش نشده‌اند.

امریش به اندازه کافی به پیش‌بینی‌های گیشهٔ این فیلم تا اوایل دسامبر اعتماد داشت تا شروع به بحث دربارهٔ دنباله آن کند.

در پایان ژانویه، زمانی که آکوامن قرار بود به پردرآمدترین فیلم بر اساس یک شخصیت دی‌سی کامیکس تبدیل شود، برادران وارنر در حال مذاکره با وان برای نظارت بر توسعه و نوشتن دنباله ای با پتانسیل بازگشت به عنوان کارگردان بود.

جف بوچر از ددلاین هالیوود خاطرنشان کرد که وان از دنباله‌های فیلم‌های قبلی‌اش توطئه‌آمیز (۲۰۱۰) و احضار (۲۰۱۳) بسیار محافظت می‌کرد و در ساخت جهان آکوامن «عمیقاً سرمایه‌گذاری کرد».

وان قبلاً دنیای آکوامن را با دیگر دنیاهای تخیلی مانند سرزمین میانی، کهکشان جنگ ستارگان و دنیای جادوگری مقایسه کرده بود.

فیلم‌های پیشنهادی

بازیگران فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده

دست اندرکاران فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده

دیدگاه‌های فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده