فیلم قاتلان ماه گل

فیلم قاتلان ماه گل

Killers of the Flower Moon
امتیاز تلموند امتیاز داده نشده
: 7.8
محدوده سنی +17
نشان کردن
1 ستاره2 ستاره
Loading...

درباره فیلم قاتلان ماه گل

فیلم قاتلان ماه گل Killers of the Flower Moon با نام قاتلان ماه کامل نیز شناخته می‌شود، فیلم درام جنایی وسترن حماسی آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی است که فیلم‌نامه را مشترکاً با اریک راث بر اساس کتابی به همین نام نوشتهٔ دیوید گرن چاپ ۲۰۱۷ به نگارش درآورد.

داستان فیلم به قتل‌های ایالات اکلاهما در مردمان اوسیج طی دههٔ ۱۹۲۰ می‌پردازد که پس از کشف نفت در زمین‌های قبیله‌ای رخ داد.

اعضای قبیله حق امتیاز استخراج ذخایر خود در مناطق بومی‌نشین را داشتند؛ با این حال، فرصت‌طلبان سفیدپوست در پی تصاحب دارایی اعضای این قبیله بودند.

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلداستون گروه اصلی بازیگران را تشکیل می‌دهند و در کنارش جسی پلمونس، تانتو کاردینال، جان لیسگو و برندن فریزر در نقش‌های مکمل حضور دارند.

فیلم قاتلان ماه گل، ششمین همکاری سینمایی میان اسکورسیزی و دی‌کاپریو و دهمین همکاری میان اسکورسیزی و دنیرو به‌شمار می‌رود.

این فیلم همچنین یازدهمین و آخرین همکاری میان اسکورسیزی و آهنگساز رابی رابرتسون بود که دو ماه پیش از اکران فیلم درگذشت. این اثر تقدیم شد به رابرتسون.

ساخت این فیلم در مارس ۲۰۱۶ که شرکت ایمپرتیو انترتینمنت حق اقتباس سینمایی این کتاب را به دست آورد، آغاز شد.

اسکورسیزی و دی‌کاپریو در سال ۲۰۱۷ به پروژه پیوستند و نخست انتظار می‌رفت که ساخت آن در اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز شود. پس از چند بار عقب‌راندن و تأخیر در واکنش به همه‌گیری کووید-۱۹، قرار بود مراحل ساخت در فوریهٔ ۲۰۲۱ آغاز شود.

حضور اپل تی‌وی پلاس برای تأمین مالی و توزیع فیلم در کنار پارامونت پیکچرز تأیید شد.

تصویربرداری اصلی در فاصلهٔ بهار و پاییز ۲۰۲۱ در شهرستان اوسیج و شهرستان واشینگتن صورت گرفت.

فیلم قاتلان ماه گل به‌وسیلهٔ استودیوی سیکلیا پروداکشنزِ اسکورسیزی و اپین وی پروداکشنزِ دی‌کاپریو با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و طبق گزارش‌ها، بالاترین مبلغی است که تا به حال صرف ساخت فیلمی در ایالت اکلاهما شده‌است.

پقاتلان ماه گل نخستین بار در ۲۰ مهٔ ۲۰۲۳ در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ به‌وسیلهٔ اپل تی‌وی پلاس (تحت اپل اورجینال فلمز) و پارامونت پیکچرز در سینماهای ایالات متحده اکران شد.

این فیلم در سینماهای آی‌مکس نیز اکران شد.

این فیلم بیش از ۱۵۵ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشت و نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

این فیلم جایزهٔ بهترین فیلم در هیئت ملی بازبینی فیلم را برنده شد و از سوی انستیتوی فیلم آمریکا، یکی از ده فیلم برتر سال نام گرفت.

داستان:

بزرگان ملت اوسیج یک چپق صلح را دفن می‌کنند و در سوگ همسان شدن فرزندان خود در جامعهٔ سفیدپوست آمریکایی هستند.

چند اوسیج با سرگردانی در منطقهٔ حفاظت‌شده خود در اکلاهما، که پدیدهی سالیانهٔ «ماه گل» را در صحرای شکوفه‌ها نشان می‌دهد، می‌بینند که نفت از زمین فوران می‌کند.

این قبیله ثروتمند می‌شود، زیرا حق امتیاز استخراج نفت را به دست می‌گیرد و اعضا در درآمدهای اجاره نفت سهیم می‌شوند، اگرچه قانون از ولی تسخیری دادگاه سفیدپوست می‌خواهد تا با فرض «ناشایست» بودن اوسیج، سرمایهٔ اعضای یک‌رگه و دورگه را مدیریت کنند.

فیلم‌های پیشنهادی

بازیگران فیلم قاتلان ماه گل

دست اندرکاران فیلم قاتلان ماه گل

دیدگاه‌های فیلم قاتلان ماه گل