انیمیشن کابوس قبل از کریسمس

انیمیشن کابوس قبل از کریسمس

The Nightmare Before Christmas
امتیاز تلموند امتیاز داده نشده
: 8.0
محدوده سنی +13
برچسب‌ها:
نشان کردن
1 ستاره2 ستاره
Loading...

درباره انیمیشن کابوس قبل از کریسمس

انیمیشن کابوس قبل از کریسمس The Nightmare Before Christmas نام یک انیمیشن استاپ موشن فانتزی موزیکال به کارگردانی هنری سیلیک و تهیه‌کنندگی تیم برتون، محصول سال ۱۹۹۳ آمریکا است.

انیمیشن کابوس قبل از کریسمس دو بار روی سینماهای آمریکا اکران شد و هر دو بار بنرهای تبلیغاتی فیلم را برای تماشای کودکان (با والدین) معرفی کرد و آن را بسیار تاریک و ترسناک برای کودکان معرفی کرد.

داستان:

در شهر هالووین که کار تک تک شهروندان آن‌ها ساختن شوخی‌های ترسناک مخصوص شب هالووین است، جک که پادشاه کدوتنبل‌های ترسناک و شوخی ساز محبوب شهر است از یکنواختی هالووین احساس خستگی می‌کند و هنگامی که تصادفاً وارد شهر مخصوص عید خوش کریسمس می‌شود، با استفاده از ایده‌های عجیب، تصمیم می‌گیرد که کریسمس و هالووین را با هم پیوند بزند.

او بابانوئل را می‌رباید و خودش را به جای او می‌گذارد و اشتباه بزرگی می‌کند…

در ادامه…

از آنجا که تربیت نویسنده برتون در بربانک ، کالیفرنیا ، با احساس تنهایی همراه بود ، فیلمساز در دوران کودکی خود تا حد زیادی مجذوب تعطیلات شد. برتون بعداً به یاد می آورد: “هر زمان کریسمس یا هالووین وجود داشت ،  عالی بود.

به طور ناگهانی نوعی بافت را به شما می داد که قبلاً وجود نداشت.

پس از اتمام فیلم کوتاه خود وینسنت در سال 1982 ،  برتون ، که در آن زمان در انیمیشن والت دیزنی مشغول به کار بود ، شعری سه صفحه ای با عنوان کابوس قبل از کریسمس سرود و از الهام گرفتن از برنامه های تلویزیونی رودولف گوزن قرمز بینی ، چگونه گرینچ کریسمس را دزدید! و شعر بازدید از سنت نیکلاس.

برتون قصد داشت این شعر را با روایتی که بازیگر مورد علاقه اش ،

وینسنت پرایس  بیان می کند ، در یک برنامه تلویزیونی خاص تطبیق دهد ،

اما گزینه های دیگری مانند کتاب کودک را نیز در نظر گرفت.

انیمیشن کابوس قبل از کریسمس را می توانید با دوبله فارسی از تلموند دانلود و تماشا کنید.

                                             WWW.TELEMOND.IR

فیلم‌های پیشنهادی

دیدگاه‌های انیمیشن کابوس قبل از کریسمس